Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spojovací systémy založené na IP telefonii
Zimek, Josef ; Kapoun, Vladimír (oponent) ; Herman, Ivo (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabýval návrhem a realizací komunikační sítě, která umožňuje dvěma nezávislým sítím využívat hlasové služby skrze šifrovaný kanál. Řešení je postaveno na routerech, které jsou tvořeny staršími PC s operačním systémem FreeBSD. Mezi routery je vytvořen statický šifrovaný tunel s využitím protokolu IPSec. Hlasové služby zajišťuje paketově orientovaná pobočková ústředna Asterisk s podporou signalizačního protokolu SIP. Toto řešení může sloužit např. pro připojení vzdálené pobočky k centrále firmy, které tak může využívat sdílené prostředky. K centrále se rovněž mohou připojit zaměstnanci z domova nebo na cestách. V tom případě se k autentizaci využívá SSL certifikátů. Tento způsob připojení je v dnešní době velmi žádánn.
Využití SIP serveru na FIT pro IP telefonii
Hýbner, Lukáš ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá možností připojení serveru SIP do telefonní sítě FIT. Účelem je, aby mohli volat zaměstnanci na univerzitu, pokud jsou mimo fakultu. Pro řešení využijeme SIP server Asterisk, který bude sloužit jako autorizační server pro uživatele. Dále server bude zajišťovat převod čísel na adresu SIP s využitím ENUM. V praktické části ověříme funkčnost, toho systému.
Analýza audio kodeků užívaných při IP telefonii
Hlavica, Michal ; Szőcs, Juraj (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Problematika této diplomové práce je zaměřena na analýzu audio kodeků využívaných při IP telefonii. Pozornost teoretické části je věnována především rozboru audio kodeků podle doporučení ITU-T, dále také signalizačním protokolům zde využívaných. Pro praktickou část analýzy je zvolen směrovač Cisco 2821 a IP telefony Cisco 7975G. Konfigurace je prováděna přes operační systém Cisco IOS. Signalizační protokol je vybrán SCCP. K samotné analýze jsou zvoleny 2 analyzátory – LE-580FX a Fluke NetTool. Tyto jsou využity v kombinaci s programem Wireshark. Parametry, které jsou analyzovány, jsou zpoždění, ztrátovost, šířka pásma, jitter a věrnost reprodukce zvuku. Naměřené hodnoty jsou uvedeny v grafech a tabulkách a podrobeny diskuzi. Výstupem práce je dále laboratorní úloha zabývající se analýzou audio kodeků.
Analýza možností implementace VoIP v rozlehlé síti Třineckých železáren a.s.
Pieniažek, Ireneusz ; Skořepa, Michal (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na implementaci technologie VoIP ve vzdálených pobočkách velké firmy. Je zde využito stávajících WAN linek, které byly dosud určeny pouze pro přenos dat. Nasazení IP telefonie rozšiřuje využití těchto linek a zároveň snižuje náklady na provoz telefonních služeb. Jsou zde popsány modely pro návrh, a také samotný návrh řešení IP telefonie pro konkrétní firmu.
Domácí telefonní ústředna pro VoIP
Bílek, Tomáš ; Ščuglík, František (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá praktickým využitím VoIP technologie v kombinaci s opensource softwarovou pobočkovou ústřednou Asterisk v domácnosti. Podstatnou částí práce je popis funkce jednotlivých částí veřejné komutované telefonní sítě a sítě VoIP. Jsou popsány principy digitalizace hlasu,nejpoužívanější kodeky a některé protokoly hlasových bran. Zakončení tvoří návrh využití technologie VoIP v domácnosti a jeho následná realizace a ověření v praxi. 
Přenos hlasu nespolehlivou sítí
Rozman, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
Obsahem této práce je analýza internetové telefonie. Je zaměřena především na analýzu hovorů VoIP po metalické a bezdrátové síti využívající virtuální telefonní ústředny s hardwarovými a softwarovými telefony a také alternativní programy k přenosu hlasu jako jsou Skype a Windows Messenger. Zabývá se také simulací parametrů ovlivňující přenos hlasu, jako jsou jitter, zpoždění a ztrátovost. K simulaci byl použit systém WANem. Nakonec se zaměřuje na problematiku zajištění bezvadné hlasové komunikace po internetu a to zejména na zajištění kvality služeb.
Implementace VoIP ve společnosti Minerva Boskovice a.s.
Kaucký, Michael ; Cichra, Rostislav (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce si klade za cíl navrhnout řešení náhrady klasické telefonní sítě systémem IP telefonie pro velkou společnost. Práce obsahuje podmínky potřebné k realizaci takového projektu a doporučené postupy pro úspěšnou implementaci nového systému.
Analyzátor kvality VoIP hovorů
Krajíček, Michal ; Žádník, Martin (oponent) ; Tobola, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kvalitou IP telefonie a jejím měřením s využitím technologie netflow. Popisuje jednotlivé faktory ovlivňující kvalitu od vzorkování a kvantizace, přes znehodnocení způsobené kodeky, až po ztrátu kvality způsobenou přenosem po síti. Další část se zaměřuje na modely umožňující posuzovat kvalitu IP telefonie, důraz je kladen na E-model a z něj vycházející hodnocení kvality v podobě R-faktoru. Stručně seznamuje s technologií netflow a možnostmi měření kvality, které poskytuje. Praktická část popisuje princip měření kvality netflow sondou nProbe spolu s návrhem a implementací aplikace, které kvalitu měří. Bylo provedeno porovnání s komerčním analyzátorem kvality a výsledky jsou v práci diskutovány.
Realizace aplikace typu Automatic Attendant pomocí ústředny Asterisk
Benýšek, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Kovář, Petr (vedoucí práce)
V současné době je IP telefonie na velkém vzestupu. Vedle profesionálních řešení určených pro velké společnosti se prosazuje také do malých organizací a domácností. Nabízené ústředny většinou obsahují pouze základní funkce a pokud chce zákazník využít pokročilých možností, musí sáhnout k nákladnému řešení. Tento stav se ale začíná pomalu měnit. Na trh přicházejí open source řešení, jejichž tvůrci proklamují, že jejich projekt dokáže nahradit i plně profesionální produkty. Jedním z nich je i pobočková ústředna Asterisk. Bakalářská práce je zaměřena na problematiku IP telefonie, pojednává o základních principech a protokolech využívaných touto službou. Dále pojednává o softwarové ústředně Asterisk a jejích možnostech pro zabezpečení funkcí požadovaných provozem v call centrech, zejména ověřením možností vytvoření a správy volacích front. Po úvodním teoretickém rozboru se práce zabývá instalací a konfigurací ústředny. To se týká zejména instalace potřebného operačního systému, doplňujících balíčků obsahujících nutné knihovny a moduly pro její správnou funkci ústředny. Další část se věnuje konfiguraci Asterisku, zejména pak vytvořením a nastavením uživatelských účtů protokolu SIP a vytvoření číslovacího plánu. Následuje ověření možností vytvoření a spravování volacích front a to zejména s přihlédnutím k nastavení jednotlivých parametrů, připojováním operátorů a zařazením do číslovacího plánu. Poslední kapitola bakalářské práce prezentuje dosažené praktické výsledky.
DoS a DDoS útoky na SIP protokol
Staněk, Jan ; Peterka, Jiří (vedoucí práce) ; Vozňák, Miroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit se s protokolem SIP a s problematikou možných útoků na tento protokol, zejména se zaměřením na útoky typu DoS a DDoS. Práce se soustředí na podrobnou klasifikaci útoků, možnosti a způsoby generování těchto útoků a metodiky obrany proti nim. Velký důraz je kladen zejména na útoky záplavového typu (floods), neboť jejich generování je velmi snadné a zařízení, která jsou typickou součástí SIP architektury, jsou velmi náchylná vůči těmto útokům. Součástí práce jsou také pilotní implementace některých zásadních myšlenek týka- jících se jak generování útoků, tak obrany proti nim a jejich praktické testování v simulovaném SIP prostředí. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.